Zlaté mince „Plzeňský Pivovar“ padají
Historie se opakuje a nově emitovaná zlatá mince si opět neudržela svoji startovací cenu a míří směrem dolů. Jaké jsou pravděpodobné důvody tohoto poklesu a kde bude mít své dno ?
Po mém prozření v souvislosti s neúspěšným nákupem zlaté mince Most ve stádlci, jsem stejný vývoj vzhledem k uveřejněným faktům očekával i u mince „Pivovar Plzeň“ a stalo se, cena na začátku neudržela a začala padat. Důvody jsou jednoznačné, prodejci na Aukru drží nabídku zkrátka, následkem čehož v první chvíli mají lidé pocit, že už tolik mincí na prodej není, brzo se vyprodají a jejich cena půjde brzo nahoru. Opak je však pravdou. U zlaté mince „Most ve stádlci“ bylo dobře vidět jak se těsně před novou emisí objevili na prodej mince po 10 kusech a to pak ta cena letí dolů. Někteří prodejci si tohoto však byly vědomi a prodávali hned na začátku nasmlouvané mince v jednom balení po 10 Ks (63500 Kč za Proof i B.k.), aby co nejrychleji vyprodali než půjde cena dolů, a dobře udělali. Pokud se bavíme o běžné kvalitě, tak si myslím, že cena se ustálí na zhruba mezi 5700 – 5800 Kč a na této hladině bude minímálně měkolik měsíců.
Graf vývoje ceny zlaté mince Plzeňsky pivovar v b.k.

Máte jiný názor ?
POZN: Oficiální malobchodní cena pro bežnou kvalitu je 4937 Kč. Za tuto cenu budete však minci jen težko kupovat, neboť většina smluvních prodejců při takovéto poptávce za tyto ceny neprodává a Česká Mincovna měla vyprodáno již dlouho pře emsií, proto jediná možnost sběratelů po emisi byl nákup na aukru nebo u smluvních prodejců jejichž cena se výrazně nelišila. Těm především byl věnován tento článek.
Jan Kolář – info(zav)czmince.cz
Líbí se Vám článek? Pokud ano, tak klikněte:
Linkuj
Vytvořeno: 15. 11. 2008 Štítky: mince, numismatika, zlate mince
Zařazeno do: Investice, Novinky
20 komentáře k “Zlaté mince „Plzeňský Pivovar“ padají”
-
f.rad
píše:
Listopad 17th, 2008 ve 2.53Mozna ti to nikdo nerekl nebo to nevis, ale cena Pivovaru b.k. byla na zacatku 8.10. 2008 necelych 5000,- Kc. Nechapu, ze to ve svem clanku neuvadis. Tve informace jsou zavadejici, nepresne a mohou odradit nove sberatele, kteri si nemohou puvodni cenu overit. Kde ty vidis propad ceny, ja vidim stale 15 – 20 procent narust. Uz jednou jsem ti psal, at nepises o vecech, kterym nerozumis.
-
admin
píše:
Listopad 17th, 2008 ve 10.57Díky za poznámku (nenapadlo mě, že nekteří nemusí vědět, že mince se dá koupit i mimo aukro) . Do článku jsem vložil vysvětlující poznámku. Jinak článek jsem psal z pohledu nakupujícího na Aukro.cz (kterých je většina), kde je pokles ceny této zlaté mince zřetelný. Pokud se Vám podařilo sehnat tyto mince za maloobchodní, tak upřímě gratuluji, já to nedokázal.
-
f.rad
píše:
Listopad 17th, 2008 ve 11.02kupuji jen za maloobchodni ceny u http://www.e-mince.cz a http://www.zlate-mince.cz
-
admin
píše:
Listopad 17th, 2008 ve 11.18Tato cena mi nepřipadá moc jako malobchodní http://www.e-mince.cz/?p=productsMore&iProduct=244
-
f.rad
píše:
Listopad 17th, 2008 ve 11.43samozrejme mam objednano dopredu.
-
Standa1979
píše:
Listopad 30th, 2008 ve 22.38Zdravím,
mince sbírám u několik let, jak zlaté, tak stříbrné. Takový graf, jak tady ukazujete, tak mám udělaný na všechny zlaté mince jak DSA tak KPTD a to asi 2 roky zpět. V článku píšete, že důvod poklesu ceny posledních dvou mincí je jednoznačný, a to že prodejci na Aukru drží ceny dole. Sám na Aukru pordávám a podle mého názoru za poklesem ceny těchto micní nejsou prodejci, ale
1. samotná mincovna a to tím, že zvýšila náklad mincí při emisi, tzn. nabídka převyšuje poptávku.
Př: emise 2500 Kč Ševčínský důl Proof:5100 ks, bk:2100 ks, emise 2500 kč most ve Stádlci proof: 10900 ks, bk: 3100 Ks.
2. pokud někdo sbírá mince, tak by podle mého názoru chtěl mít celou sadu, ale jelikož 1. mince za sady KPTD papírna v Losinách stojí kolem 50000 respektive 3000, tak na to prostě už hodně sběratelů nemá a přeci si nazačne kupovat sadu od prostředka stím, že ji nebude mít kompletní. (mimochodem tento stejný jev byl i DSA a to ani nebyl zvýšen náklad mincí).
Mimo to souhlasím s uživatelem f.rad. -
Standa1979
píše:
Listopad 30th, 2008 ve 22.40Oprava ceny velkých Losin 50000/30000
-
admin
píše:
Leden 19th, 2009 ve 23.40Emise hraje svoji roli, ale určitě nevysvětluje ten razantní propad. Poček kusů byl znám předem, ale většina lidí neměla jinou možnost než jej koupit u smluvních partnerů. V Brně měli vyprodáno všichni, takže další možnost bylo Aukro.cz na kterém díky chytré prodejní strategií byla cena vyšponováná. Graf by vypadal úplně jinak, kdyby tam bylo v okamžiku dodání mincí 15 aukcí po koruně…
-
admin
píše:
Leden 19th, 2009 ve 23.41Já však nekárám, jen konstatuji… snaha o maximalizaci zisku je naprosto přirozená
-
bob
píše:
Leden 24th, 2009 ve 23.40Jenom v rychlosti jsem přeletěl obsah tohoto webu, zatím je toho málo. Bohužel. Tak přispěju se svojí trochou do mlýna. Všiml jsem si, že často dochází k záměně termínu sběratel a investor (co je to za sběratel, který koupí minci a za 2 měsíce ji prodává protože cena jde ….). V tom vidím problém celého prodadu. Sběratelů je strašně málo, všichni ostatní jsou investoři. A ti se chovají jako každý jiný investor, někteří panikaří, jiným dochází kapitál, dalším dochází, že lepší už to nebude,……..) Toto došlo i ČNB a žačala to bouchat v takovém množství, že se stalo co se stalo. Roztavit a bouchnout tam něco jiného se to dá kdykoliv. I když patřím spíše k investorům považuju tento krok za správný. Proč by poctivý sběratel měl platit nehorázné sumy, jenom protože mu to někdo (kdo má peníze) vykoupil před nosem a zavřel do trezoru.
-
bob
píše:
Leden 24th, 2009 ve 23.59Zajímal by mě ale jiný problém. Sleduji aukro a odklepnuto. Všiml jsem si jednoho. Na aukru se prodává podstatně více. Odklepnuto má podle mě slušnou nabídku a ceny mě připadají nižší. Přesto se tam toho moc neprodá. Prostudoval jsem podmínky obou akcí a zjistil zajimavou věc. Na aukru se platí za zveřejnění aukce, i když mince nakonec není prodána plus více jak dvojnásobné poplatky za úspěšný prodej než na odklepnuto, kde navíc poplatek za zveřejnění není žádný. V některých případech když vynásobím počet neúspěšných aukcí některých prodejců krát 3 Kč (což je poplatek za zveřejnění stř.mince proof z posledních emisí 400 – 500 Kč za kus), tak mám pocit, že moc velký zisk z toho nebude.
Takže mi vrtá v hlavě, proč se na aukro prodává víc, když prodejce má menší zisk a kupující platí větší cenu. -
admin
píše:
Leden 26th, 2009 ve 19.57Na to je jednoducha odpoved… Na odklepnuto se nakupuje lepe, ale prodava hure. Aukro narvalo milinony do reklamy a s milinem uzivatelu je bezkonkurencni, co se tyce vysledne ceny no a ta provize se v tom rozdilu hrave utopi
-
admin
píše:
Leden 26th, 2009 ve 20.00No nekteří sběratelé jsou zároveň investory, ale jinak máte naprostou pravdu… CNB udelala dobre ze strany sberatele spatne ze strany inevstora
-
Standa1979
píše:
Únor 1st, 2009 ve 22.55myslím si, že mincovně nejde ani tak o sběratele, jak spíš o zisk z prodaných mincí. To že je to dobré pro sběratele a horší pro investory(nechci říkat špatné, protže i tak se na tom dá něco vydělat) je podle mě druhotná věc.
-
jarolca7
píše:
Březen 20th, 2009 ve 2.54pro Standu
mincovna na počet kusů nemá žádný vliv-počet kusů určuje ČNB
mincovna určuje maximálně tak počet kusů u medailí co v Jabloneci vyrazí -
jarolca7
píše:
Březen 20th, 2009 ve 3.12pro admin
žádná zlatá mince od ČNB nikdy nespadla pod svojí nákupní hodnotu při vydání,podívej se na DSA taky postupně stoupal náklad a vše se prodalo(nic není pod
původní hodnotou při vydání,(a zrovna ted v době finační krize,kdy investoři rádi sáhnou po zlatu které je ještě osvobozeno od dph)
já objednávám mince taky dopředu(to souhlasím s ostatníma)-je to jediná možnost jak zabránit spekulantum z aukra apd.
doporučuji ti najít si co chceš koupit ,už při vydání emisního plánu a objednávéj dokud mají(hlavně první mince z emise po zkušenostech-Znojmo,Losiny) -
Honza W.
píše:
Březen 22nd, 2009 ve 15.18Řěším teď takové malé dilema…s investici…Uvažuji, zda koupit minci “Papírna Velké Losiny Proof” nebo zakoupit mince “Klementinum v Praze”, Ševčínský důl Příbram a chybející “Řetězový most ve Stádlci” všechno v Proof kvalitě. Chtěl bych poradit s pořadím nákupu, jelikož jsem omezen částkou 50 000kč…Tyto mince chci časem všechny…Jde mi o to jak je nakoupit výhodně, tj. aby mi ty které zakoupím jako druhé, cenově nevyskočili a aby byly stále jakž -takž dostupné…Děkuji všem
-
jarolca7
píše:
Březen 22nd, 2009 ve 16.18pro Honzu W.
já osobně bych začal od těch to Ševčínský důl Příbram a Řetězový most ve Stádlci ,kde je cena celkem slušná,kde bych očekával nárůst ceny, jak se bude uzavírat KPTD .
Losiny a Klementinum(u DSA již se taky Znojmo ustálilo) se drží již nějákou dobu na stejné úrovni.Ale je to pouze můj názor. -
Honza W.
píše:
Březen 24th, 2009 ve 0.08Děkuji za radu. Snad cena papírny nepůjde na 100 000Kč
Tuto minci už moc nejde videt…sem tam se “mihne”, ale je to bída…Jenže kdo má 50k jen na jednu minci…Uvažoval jsme, že bych si na ni půjčil… -
Miki
píše:
Duben 16th, 2010 ve 2.52Na aukru se drazily- http://aukce-online.info/detail/aukce-online/aukro-cz-aukce/